Sunday 3 April 2011

BUNGA KERTAS..berwarna warni

Koleksi warna warni dan pelbagai bentuk bunga kertas. Semuanya dari koleksi sendiri. Mak aku peminat bunga kertas so bermacam jenis ar bunga kertas kat rumah aku. Bila musim berbunga, halaman rumah aku jadi cantik sebab penuh dengan warna warni bunga kertas ni. Di waktu senja lagi cantik warna bunga kertas ni berseri2. Pokok bunga kertas senang nak tanam dan penjagaan dia pun senang. Aku dan mak aku cuma perlu siram, kadang-kadang aje buh baja..

Setiap pokok ni berbeza walaupun kalernya sama..ada yang daun hijau dan ada daun yang bercorak hijau putih. Bentuk daun gak berbeza2 dan bentuk bunga pun berbeza gak..so hayati sendiri ar apa yang beza setiap pokok bunga kertas ni..

- tengok le bentuk bunga ni -


- bentuk bunga sm cam yg diatas tp ni kaler orange -


- kelopaknya kecil2 cantik sangat -


- merah betul kaler -


- light purple, daun xde ada bunga aje -


- yellow in colour -


- besar ckt dari yang lain2 -


- baru anak tapi lebat bunga -


- bentuknya tirus2 dan kecik aje bunganya -


- putih tp hujungnya ada ckt2 purple -


- bunga ni kalernye mix orange2 ckt dengan pink -


- kaler dia cam nk purple tp bukan purple -


- kaler pinky orange -


- kaler purple -


xoxo
buntal-buntal

No comments:

Post a Comment