Monday 14 March 2011

MY CATS..meooww meooww

Dari kecik sampai besar, aku suka bela kucing dan sampai xkira berape ekor yg dh aku bela tp kbnyakkan nye dah mati atau ayah aku hantar g 'cuti-cuti malaysia' (dgn kata lain ayah aku g hantar diorg mrantau hehehe)..antara kucing yg masih aku igt emmm 'minah' namanye. kucing ni aku bela dari kecik sampai dia mati sbb sakit tua..sekor lg kucing yg aku syg namanya 'antenna'..gara2 ekor dia lurus dan tegak je bila dia berjalan nampak macam antena je tp dia ayah aku dh hantar 'cuti2 malaysia'..aku redha je...

Dalam byk2 kucing, hny 2ekor ni je yg ada skrg. Kaler oren 2 si ibu and adik bie yg hitam menawan. Oren 2 ibu kepada yg hitam sbb itu la namanye si ibu. Kdg2 aku pggil si kem sbb ekor dia kembang. Si ibu ni kucing abang aku sbb klu abang aku balik je terus ikut abang aku. yang paling aku dan family aku xtahan, dia suka kencing merata2. Si ibu nie nampak je baik tp pencuri yg handal. Penah ar dia g curi makanan ikan jiran sebelah rumah aku, dgn slamber je dia ambk bw blk rumah aku. Nasib mak aku nmpk pas2 mak aku g letak blk, alik2 dia g curi lagi, truk betul. Last2 kena simpan kt tempat lain la..

- si kem @ si ibu and adik bie -

Aku plg syg adik bie sbb dia plg rapat dgn aku (mcm kwn baik lak)..klu aku ada kt rumah,dia slalu ikut aku ke mana aku duduk. Sampaikan aku masuk tandas pn dia ikut gak..Kdg2 dia tggu aku dpn pintu bilik, ada time dia akan cakar2 pintu bilik aku maybe dia bengang tunggu aku xkuar2 kot hehehe..Aku panggil je terus datang tp dia seekor kucing yg sgt ganas dan garang. Tangan dan kaki aku slalu la calar gara2 kena cakar dgn dia. Kite juz main2 je dgn dia tp dia balas dgn kasar. Sbb aku terlalu manjakan adik bie, dia xreti nk cari makanan sendri dan memilih mknan, bayangkan ada tikus depan mata pn dia wat xtau je..pelik gak ar, stahu aku kucing ni pantang nampak tikus mesti nk kejar. 

- posing maut aje -

Wlaupn diorg anak dan ibu tp adik bie slalu g serang si ibu bla time makan tpaksa la si ibu yg baik hati ni bagi laluan utk anak makan dlu..bagus betul. Si ibu ni makan sgalanye tambah2 klu benda berunsurkn kerepek atau kacang mesti dia pn sibuk nk jugak.. Adik bie lak suka mkn nyior yg diparut,dgr je bunyi mesin parut nyior terus tunggu sebelah mak aku..mak aku bg yg sisa2 je ar.

xoxo
buntal-buntal

No comments:

Post a Comment